Jooga rauhoittaa, tyynnyttää mielen ja auttaa nauttimaan enemmän kesästä!

Kesän lämpö on täällä nyt todenteolla ja aurinkoiset kelit kutsuvat ulos liikkumaan, tapaamaan ystäviä, urheilemaan, juhlimaan ja nauttimaan hetkestä. Kuulostaa mahtavalta, mutta kaikessa ihanuudessaan, kesä on myös stressaavaa aikaa monelle ja rentoutumisestakin tulee nopeasti suorittamista.

Nyt on siis mitä mainioin hetki muistutella kehoa ja itseänsä, miten pysyä stressittömänä ja energisenä läpi kesän. Jooga on tähän loistava liikuntamuoto, sillä se rauhoittaa mieltä ja voimistaa kehoa, parantaen kehontuntemusta ja näin tehden sinusta avoimemman, vahvemman ja itsevarmemman.

Miksi kaikkien tulisi harrastaa joogaa?

No ensinnäkin; koska siitä tulee hyvä olo.

Ja toiseksi; koska se toimii. Säännöllisellä joogaharjoituksella lisäät voimaa kehoon sekä tyyneyttä mieleen. Lisäksi opit keinoja stressin hallintaan ja keskittymiskykysi paranee. Joogassa ei ole kilpailua tai vaatimuksia, joten tule rohkeasti omana itsenäsi!

Heinäkuusta alkaen me Ahjo Recovery Studiolla lisäämme Flow Joogan määrää kalenteriin ja ohjaajana toimii jo vuodesta 2006 liikunta-alalla vaikuttanut Ulrika Lillsunde. Jooga tuli Ulrikan elämään vuonna 2009, jolloin voimaharjoittelusta aiheutuneita loukkaantumisia alettiin kuntouttaa joogan keinoin. Joogasta muodostuikin Ulrikalle kokonaisvaltainen elämäntapa, joka johdattaa häntä elämässä eteenpäin päivittäin. Aito läsnäolo, itsensä kuuntelu ja ennen kaikkea väkivallattomuus ovat tärkeimpiä asioita joogassa Ulrikalle.

Mitä on Flow Jooga?

Flow Jooga on rauhallinen tunti jossa liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen tahdissa. Tunti on oivallinen tapa kehittää voimaa, rauhoittaa mieltä ja hermostoa sekä harjoitella läsnäoloa.

Ulrikan Flow jooga-tunnilla opit joogan perusasanat ja saat huolellista ohjausta asanoiden turvallisesta linjauksesta. Liikumme Flow Jooga-tunnilla hengityksen tahtiin, luoden virtaavia flow-sarjoja ja tehden erilaisia aurinkotervehdyksiä, asanoita sekä niiden variaatioita.

Hengityksen tarkoitus on sulavasti yhdistää kehon liike ja mielen tietoisuus. Kuulostaa ehkä helpolta, mutta totuus on se, että monet meistä hengittävät puutteellisesti. Joogassa harjoitellaan koko hengityskapasiteetin käyttöönottoa, lihaksistoa myöten. Liikkuminen on rauhallista eikä joogaaminen vaadi aluksi erityistä notkeutta tai voimaa ja siksi se onkin loistava harjoittelumuoto ihan kaikille.

Tunti lisää lämpöä kehossa ja kehittää voimaa, notkeutta, kestävyyttä ja joustavuutta. Lopuksi keskitymme rentouttamaan kehoa ja mieltä.

Harjoittelun myötä fyysinen kestävyys, notkeus, tasapaino, lihaskontrolli ja keskittymiskyky paranevat ja säännöllisellä treenaamisella huomaat kehityksen nopeasti.

Ulrikan Flow Jooga- tunnit alkavat heinäkuusta alkaen, ja vahvistuneet päivämäärät ovat:
2.7 Maanantai klo 19-20
16.7 Maanantai klo 19.30-20.30
30.7 Maanantai klo 19-20
13.8 Maanantai klo 19-20

Voit varata paikkasi näille tunneille jo nyt varauskalenterin kautta osoitteesta www.ahjorecoverystudio.fi.

Ulrika on toiminut päätoimisesti liikunta-alalla jo vuodesta 2006, ohjaten erilaisia ryhmäliikuntatunteja ja valmentaen niin yksilöitä kuin ryhmiä. Hän on opiskellut fysioterapeutin ammattikorkeakoulututkinnon lisäksi RYT300-tutkinnon, ja imee itseensä lisäinformaatiota erilaisista workshopeista ja lisäkoulutuksista ympäri maailman. Ulrikan omat joogasuuntaukset ovat vinyasa, yin, acro ja aerial.

Varaa paikkasi Flow Joogaan

Oletko tulossa ensimmäistä kertaa joogaan?

Mitä tarvitsen mukaan?
Pukeudu rentoon asuun, joka ei kiristä tai purista ja jossa sinun on mukava olla, esimerkiksi t-paita ja college-housut. Mukana on hyvä olla pitkähihainen paita ja sukat loppurentoutusta varten. Et tarvitse jalkineita.

Tarvitsenko oman joogamaton?
Jos sinulla on oma joogamatto, se kannattaa ottaa mukaan. Meiltä saat lainaksi joogamaton, mikäli sinulla ei ole sellaista.

Miten syön ennen harjoitusta?
On suositeltavaa olla syömättä pari tuntia ennen joogaharjoitusta, koska taivutukset tai vatsalla makaaminen eivät tunnu kovin mukavalta jos vatsa on vielä täynnä. Tarvittaessa voit kuitenkin syödä jotain nopeasti sulavaa kuten hedelmiä. Puoli tuntia ennen harjoitusta on hyvä lopettaa myös nesteiden nauttiminen.

Erityistä huomioitavaa
Kerrothan ennen tuntia ohjaajalle, mikäli sinulla on jotain erityistä huomioitavaa eli olet esimerkiksi raskaana tai kärsit jostain fyysisestä vaivasta. Näin ohjaaja osaa tarvittaessa antaa paremmin eri vaihtoehtoja liikkeille.

Lämpimästi tervetuloa rentoutumaan ja inspiroitumaan Ahjo Recovery Studion Flow Jooga tunneille!

Tule Keravan keskustassa sijaitsevalle upealle studiolle ja ota selvää mistä joogassa on kyse. Löydä uutta näkökulmaa ja syvyyttä harjoituksiisi, hio tekniikkaa tai innostu jostain ihan uudesta. Notkeus ja kehon luonnollinen toiminta ei ole itsestäänselvyys tai lähtökohta vaan tavoite, johon tulisi pyrkiä oman itsensä ehdoilla.

Vastaanottomme on avoinna aina noin 15-20 minuuttia ennen tuntien alkua. Muina aikoina studiolla ei ole jatkuvaa päivystystä, vaan päivystys on samassa rakennuksessa sijaitsevalla Ahjo Training Centerillä klo 17-21. Ahjo Training Centerillä on myös myymälä, johon voi myös maksaa käteisellä, kortilla tai liikuntaetuuksilla Ahjo Recovery Studion jäsenyyden.

Muistathan myös, että pilateksen tuntimäärämme tulevat kasvamaan huomattavasti syksyä kohden, joten nyt jos koskaan on mitä parhain hetki liittyä mukaan kokemaan joogan ja muiden lajiemme vahvistava ja rentouttava meininki. Hyvä olo kuuluu kaikille! Tule ja kutsu kaveritkin mukaan!

Jäsenyydet verkkokaupassa